آرامگاه لنین، میدان سرخ- مسکو، روسیه

آرامگاه لنین، میدان سرخ- مسکو، روسیه

آرامگاه لنین، میدان سرخ- مسکو، روسیه
آرامگاه لنین، همچنین به عنوان مقبره لنین شناخته می شود، که در میدان سرخ شهر مسکو واقع شده است. این مکان، آرامگاه ابدی ولادیمیر لنین می باشد. بدن مومیایی شده او را مدّت کوتاهی پس از مرگش در سال ۱۹۲۴، در معرض دید عموم قرار دادند. ساختار گرانیتی کوچک امّا به یاد ماندنی این ساختمان که توسط آلکسی شوخوسوف طراحی شده است، برخی از عناصر را از آرامگاه های باستانی بر داشته است، از جمله: هرم پایه و مقبره کوروش کبیر.

این آرامگاه، هر روز از ساعت ده صبح تا ساعت یک بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است؛ البتّه به غیر از دوشنبه ها و جمعه ها. هنوز هم برای دیدن بدن لنین، صف های طولانی در این میدان تشکیل می شود. دیدن از این محل رایگان است. بازدیدکنندگان هنگامی که به مقبره می رسند، باید ادای احترام کنند؛ عکاسی و فیلم برداری ممنوع است؛ همان طور که صحبت کردن، سیگار کشیدن، گرفتن چیزی در دست، سیگار کشیدن، داشتن کیسه ای در دست، یا کلاه بر سر گذاشتن (اگر مرد باشید)، ممنوع است.
این آرامگاه هنوز هم تحت تدابیر امنیتی قرار دارد، هرچند گارد حفاظتی به صورت نامشخص از این مکان محافظت می نماید. مباحثات زیادی در رابطه با آینده جسد لنین در جریان است و بیشتر موافق دفن جسد او هستند.

ورودی ها

  • مسکو درکجاست

پاسخ دهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.