آشنایی با موزه آرمیتاژ روسیه

خرداد ۱۶, ۱۳۹۵ at ۱:۳۰ ب.ظ

آشنایی با موزه آرمیتاژ روسیه

موزه آرمیتاژ روسیه

آشنایی روسیه

تور روسیه

همشهری آنلاین:
موزه آرمیتاژ یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه‌های جهان است و در سن پترزبورگ روسیه قرار دارد.

مجموعه عظیم ارمیتاژ (Hermitage Museum, St. Petersburg, Russia) که بالغ بر ۳ میلیون اثر است در ۶ بنا به نمایش گذاشته شده است.

بنای اصلی قصر زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده است. موزه ارمیتاژ شعبه‌هایی نیز در آمستردام، لندن و لاس وگاس دارد. آثار هنرمندانی چون میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، روبنس، ون دایک، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پیکاسو در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این موزه مجموعه آثار متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به نشان‌ها، البسه و جواهرات سلطنتی، مجموعه متنوعی از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی اشاره کرد.

موزه آرمیتاژ اخیرا بیش از پیش توسعه یافته و خارج از کشور نیز پروژه‌های بزرگی در اختیار گرفته است که موزه آرمیتاژ گوگنهایم در لاس وگاس، اتاق‌های آرمیتاژ در عمارت سامرست در لندن و آرمیتاژ آمستردام در هلند از آن جمله هستند.

مقامات موزه در ماه جولای سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که ۲۲۱ فقره آثار کوچک مانند جواهرات، شمایل‌های ارتودوکس، ظروف نقره و اشیائی با میناکاری فراوان از موزه به سرقت رفته است. ارزش این اشیاء ۵۴۳ هزار دلار برآورد شده است.

موزه ارمیتاژ (تصویرشماره ۲) یکی از کهن ترین موزه های تاریخ و فرهنگ جهان است که سنگ بنای اولیه آن با اهتمام ملکه کاترین شکل گرفت وی در ۱۷۶۴ نقاشی های برگزیده اروپایی را گردآوری نمود و پس از آن سفیرهای روسی در تکاپوی مصرانه ای هر مجموعه هنری در دنیا که سراغ داشتند را به اجبار و یا خرید بر آن مجموعه افزودند این کاخ زیبای سبز و سفید زمستانی که در کنار رودخانه نوا واقع شده در حال حاضر در حوزه مکانی موزه ارمیتاژ قرار دارد. و افزون بر جاذبه قطعات گرانقدر هنری و فرهنگی موجود در آن به خودی خود نیز دیدنی و جذاب است. پیش از آن تزارهای روسی در آن اقامت داشتند و به ویژه ملکه کاترین نگارخانه ای در آن فراهم نموده بود و اکنون به موزه ای از آثار برتر هنرمندان جهانی مانند”رامبراند”، داوینچی، میکل آنژ از هنرمندان زبردست دوره رنسانس تبدیل شده و در شش ساختمان آثار به نمایش گذاشته شده اند که با یک حساب سرانگشتی اگر کسی بخواهد هر قطعه از سه میلیون اثر موجود در این موزه را ظرف یک دقیقه ببیند به ۵ سال و ۵۰ هزار ساعت و۲۰۸۳٫۳۳ روز وقت نیاز دارد. این کاخ – موزه اقامتگاه امپراطور و ملک کاترین کبیر بوده که در ابتدا قرن ۱۹ مجددا ساخته و تکمیل می شود.

 

منبع : خبر انلاین و همشهری انلاین

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF

ورودی ها

  • بلیط ورودی هرمیتاژ درمسکو
  • قیمت تور مسکو وسنپرزبوک باعمارت
  • موزه هرمیتاژ
Tags: آشنایی با موزه آرمیتاژ روسیه ارمیتاژ تور موزه آرمیتاژ موزه آرمیتاژ موزه آرمیتاژ روسیه